Grupul de firme CEZ s-a dezvoltat în sudul ţării pe baza unui „monopol natural“, care a propulsat compania în „pol position“. Directorul general al CEZ Distribuţie SA, Doina Vornicu, a explicat cum este să ai 1.300.000 de clienţi.
Pe locul şase în topul Gazetei de Sud „Omul de afaceri al anului“ a urcat Doina Vornicu, managerul general al CEZ Distribuţie. După criteriile de selecţie avute în calcul în realizarea topului, în care cifra de afaceri, profitabilitatea şi numărul mare de angajaţi au propulsat în ierarhia noastră cele mai mari zece companii doljene, CEZ Distribuţie a fost greu de combătut de alte companii doljene. Iar Doina Vornicu, deşi este manager al companiei, a fost propulsată în top tocmai datorită rezultatelor financiare ale CEZ Distribuţie. Ea este a doua persoană din Topul GdS, care nu deţine afacerea, nu este asociat sau administrator, ci ocupă o funcţie executivă. Prin prisma funcţiei pe care o deţine, Doina Vornicu explică ce înseamnă să conduci o companie de talia CEZ, care sunt cele mai importante proiecte din 2012 şi, mai ales, care este implicarea companiei în viaţa comunităţii locale.
Profitul „uşor“ al CEZ
Cifra de afaceri a companiei pe anul 2011 a fost cea mai mare din judeţ: 809 milioane de lei. De asemenea, profitul realizat de CEZ Distribuţie este dificil de atins de alte companii locale: 130 de milioane de lei. Dacă discutăm, însă, despre dificultatea cu care alte companii sunt nevoite să ajungă la profit, lucrurile nu pot fi comparate. De la achiziţionarea pachetului majoritar de acţiuni al Electrica SA şi până acum, cehii de la CEZ au fost facilitaţi de faptul că reţeaua de distribuţie de energie electrică este una singură, iar consumatorul este oarecum captiv. Este limpede faptul că fără electricitate nu se poate. La finele anului trecut, CEZ Distribuţie totaliza peste 1.300 de angajaţi, aspect ce f