E monoton. Vederea lui nu implică nicio emoție: Achiziționarea unuia înseamnă intrarea într-un club care numără deja milioane de membri. De ce ai face asta la un preț care, de cele mai multe ori, este peste cel al concurenței? Simplu: pentru că sub carapacea inexpresivă se ascunde „etalonul clasei compacte“.
La prima vedere, Golf VII nu este altceva decât un face-lift minor al modelului precedent. Sau al oricărui Golf de până acum. Câteva linii mai agresive adăugate caroseriei, niște blocuri optice mai ascuțite și materiale de o calitate superioară în habitaclu sunt elementele care „sar“ în ochii oricărei persoane care se arată interesată de evoluția celui mai căutat model european. Culmea este că această realitate nu este negată de reprezentanții producătorului. Mai mult chiar, aceștia par convinși că, în acest moment, mașina lor nici nu putea arăta mai bine.
„E mașina perfectă“, spune plin de emfază unul dintre designerii Volkswagen, explicând că această concluzie a fost generată de succesul repurtat până acum pe piețele din întreaga lume. Și nici nu îl poți contrazice dacă ai în vedere că între 1974 (Golf Mk 1) și august 2012 (Golf Mk 7) modelul a atras nu mai puțin de 29,13 milioane de clienți. Unde mai pui că, pe lângă numărul impresionant de unități vândute, Golf este considerat un etalon chiar și de competitori. De exemplu, șeful Citroën a ţinut să menţioneze, cu ocazia testului internațional al modelului C4, desfășurat în Suedia, că este mulțumit când vede în presă „titluri de genul: «C4 este Golful franțuzesc»“. Până și oprirea producției modelului Fiat Bravo are legătură cu Golful celor de la Volkswagen. Conform lui Sergio Marchionne, modelul italian avea puține șanse de a atrage suficienți clienți ai clasei compacte pentru a justifica o continuare a comercializării.
Miza pe tehnologie
Pornind de la premisa că no