Lipsă de personal calificat şi lipsa de utilaje sunt doar două dintre cauzele majore identificate de Corpul de Control al primului-ministru la contractele de lucrări privind construcţia sau modernizarea de autostrăzi şi dumuri naţionale din România.
Icspectorii Corpului de Control au verificat mai multe contracte în derulare a CNADNR cu firme româneşti sau din străinătate pentru construcţia de drumuri din ultimii cinci ani.
În urma analizei efectuate au fost identificate următoarele cauze care au stat la baza acestor întârzieri:
Una din principalele probleme constatate a fost insuficienţa mobilizare pe şantier a firmelor de construcţii care executau contractele analizate. Astfel, deşi pe hârtie prezentau personal suficient şi utilaje pe măsura lucrărilor angajate, în teren situaţia era cu totul alta. Aceasta cauză a stat la baza înregistrarii unor întârzieri în execuţia lucrărilor privind:
1. Reabilitarea DN 6 Alexandria- Craiova – Lotul 1. Contractul cu o valoare de 140 milioane de lei, fără TVA, are ca termen de finalizare a lucrărilor luna mai 2013. Cu toate acestea, la finele lunii iunie 2012, constructorul, Shapir Structures 1991 ltd., a reuşit să ajungă cu stadiul lucrărilor abia la 17,23%.
2. Reabilitarea DN 6 Alexandria – Craiova – Lotul 2. În acest caz, constructorul - asocierea formată din Romstrade, firmă patronată de Nelu Iordache (citeşte aici ce decizie a luat CNADNR în contractul cu Romstrade pentru construcţia autostrăzii ARAD-NĂDLAC), SC EZENTIS INFRAESTRUCTURAS SA si SC EUROCONSTRUCT TRADING 98 SR, a ajuns cu lucrările abia la 13,29%, deşi termenul expiră tot în luna mai 2013. "Potrivit procesului-verbal al şedintei lunare de management nr.12 din data de 30.05.2012 la care au participat reprezentanţii CNADNR, ai constructorilor şi ai consultantului „Beneficiarul a atras atenţia Con