Modelul va concura cu Renault Symbol, Hyundai Accent Era şi Chevrolet Aveo, nu si cu gama low cost a companiei Dacia
PSA Peugeot Citroen vrea să atace piaţa clasei de mijloc din Europa de Est, Africa şi America de Sud cu modelul Peugeot 301, pentru a reduce dependenţa companiei de piaţa europeană occidentală, relatează Bloomberg.
Peugeot 301 a intrat la vânzare în Turcia pe 1 noiembrie, iar în lunile următoare va fi disponibil în Europa de Est, Africa şi America de Sud, obiectivul companiei fiind să pătrundă în regiuni cu potenţial mai mare de creştere decât piaţa saturată din Europa Occidentală.
"Dorim să atacăm aceste noi pieţe. Avem un vehicul de concurs şi avem mare încredere şi speranţă", a declarat David Rio, director pentru operaţiunile internaţionale ale brandului Peugeot.
Compania a consumat în ultimul an rezerve de 200 de milioane de euro pe lună, din cauza dependenţei de Europa, unde cererea din 2012 se îndreaptă spre cel mai mare declin din ultimele două decenii.
În primele nouă luni ale acestui an, 64% din vânzările Peugeot au avut loc în Europa, comparativ cu 42% în cazul Volkswagen.
În lipsa unei prezenţe notabile în China şi Brazilia, care să compenseze problemele de pe piaţa europeană, Peugeot a fost nevoită să reducă preţurile.
Dealerii Peugeot în Germania au oferit în septembrie discouturi medii de 14,2% la preţurile din listă, în creştere de la 12,5% în urmă cu un an.
Cota de piaţă a Peugeot în Europa a scăzut însă de la 12,6% în urmă cu un an la 11,8%, în timp ce cota VW a urcat cu 1,6 puncte procentuale, la 24,8%, conform datelor asociaţiei europene ACEA.
Peugeot 301 este o versiune mai spaţioasă a hatchback-ului 208, care, potrivit designerilor, va atrage cumpărătorii de pe pieţele emergente, care preferă vehiculele spaţioase.
Producătorul francez vrea ca până în 2014 să ajungă la vân