În urmă cu un an ministrul Transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu, semna un memorandum cu omolo¬gul său din Belgia, Etienne Schouppe, prin care cele două ministere vor coopera pentru modernizarea, reabilitarea și extinderea infrastructurii de transport din zona Capitalei, incluzând și complexul Gara de Nord, cel mai important nod feroviar al ţării.
De atunci şi până acum s-au făcut puţin paşi, lucrurile fiind tărăgănate câteva luni bune.
Purtătorul de cuvânt al guvernului a precizat recent că la finele lunii iulie, partea română a propus o versiune finală în ceea ce priveşte înfiinţarea unui societăţi comerciale pe acţiuni, de naționalitate română, care să aibă tipologia unei societăți de proiect, nedesfășurând activități ce țin de transportul feroviar.
“La sfârșitul lunii iulie, partea română a propus o versiune finală care cuprindea toate punctele dorite de ambele părți, părți care au agreat o formă a actului constitutiv, sub rezerva aprobării acestora de conducerea EURO STATION NV. În data de 12.09.2012, avocații părții belgiene au comunicat o nouă versiune a actului constitutiv în care s-au regăsit modificări de substanță asupra cărora partea română își exprimase deja punctul de vedere”, se menţionează pe site-ul guvernului.
“În această situație au fost reluate negocierile”, adaugă sursa citată.
Capital.ro scria la începutul anului că planul luat în calcul de autorități prevedea, în afară de trecerea Gării de Nord în subteran, și construirea unor tuneluri care să facă legătura cu celelalte două gări: Progresul și Obor. „Gara de Nord se va transforma dintr-o gară înfundată într-una de tranzit. Cu siguranță, vom avea un nivel suprateran și două subterane: o linie pentru tren suburban și una pentru metrou. Probabil că modelul pe care îl vor avea în vedere belgienii va fi gara din Luxembourg“, spun