* MPG refuză plata către BRAT, nemulţumită de serviciile acestuia
* Biroul Român de Audit al Tirajelor a acţionat în instanţă Media Planning Group (MPG)
* Instanţa a respins acţiunea BRAT, iar BRAT a făcut recurs
* Directorul "Monitorul de Botoşani" consideră că "SNA este o mare gogoriţă şi o moară de tocat bani"
Cifrele de audienţă publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) sunt contestate de mai mulţi beneficiari (publicaţii şi agenţii de publicitate), care consideră că datele Studiului Naţional de Audienţă (SNA Focus) - cercetare realizată de BRAT care măsoară atât audienţa şi profilurile titlurilor din presa scrisă, cât şi consumul de produse şi servicii - sunt "subiective" şi nu reflectă realitatea din piaţă.
* MPG a rupt contractul pe audienţe cu BRAT
Agenţia de publicitate MPG s-a arătat nemulţumită de datele de audienţă furnizate de BRAT, fapt pentru care, în august 2010, agenţia a întrerupt contractul cu "SNA Focus", semnat, iniţial, în ianuarie 2006 şi prelungit, prin acte adiţionale, până în noiembrie 2009. După această dată, "contractul se prelungeşte automat cu câte 1 an, dacă nu se transmite de niciuna din părţi o notificare a voinţei de neprelungire în termen de 3 luni până la data la care începe activitatea pentru fiecare an de studiu SNA", potrivit documentelor depuse de MPG la Judecătoria sectorului 1, într-un dosar des chis de BRAT împotriva agenţiei de publicitate, în care solicită plata unor facturi neachitate de MPG.
Unul dintre aceste documente prezintă scrisoarea prin care MPG informează BRAT, în octombrie 2009, asupra intenţiei de a renunţa la SNA, după cum urmează:
"În urma unor analize interne pe marginea rezultatelor livrate de studiul SNA privind cifrele de readership ale unor serii de publicaţii, am constatat în repetate rânduri că valorile livrate de către acest studiu nu