Cand premierul Victor Ponta spune ca "nu poate da afara trei oameni, ca sa dea bine in raportul de tara", referindu-se la acuzatiile aduse de ANI celor trei ministri din Cabinetul sau, pentru o clipa mintea sta in loc.
Cum vine asta? te intrebi dupa cateva secunde de mutenie a gandului. Altfel spus - da-o incolo de tara, de institutii si de legi! Un calcul rece apare: cand guvernantii sunt pe val in preferintele alegatorilor, se rup de lume si isi fac singuri dreptate redefinind justitia.
Aceasta judecata insa am putea-o duce pana la capat si ar trebui sa ne infioare cu adevarat, daca nu am sti foarte bine ce oameni, ce practici si, mai ales, cu ce rezultate a activat pana acum Agentia Nationala de Integritate.
In sine, ca o entitate abstracta si desprinsa de realitate, ANI este o institutie de care Romania a avut, are si va avea nevoie pentru o lunga perioada de timp. Cand privim insa la rezultate inregistrare, la toate informatiile facute publice si care s-au dovedit a fi doar fumigene, la contradictiile dintre acuzatiile aduse de reprezentantii ANI si ceea ce a putut fi demonstrat in justitie... ne linistim.
Oricat ar fi de laudata institutia de catre forurile europene, e o coincidenta cel putin bizara explozia taman in prima zi a campaniei electorale a acuzatiilor aduse celor trei ministri, ca sa nu privim cel putin cu scepticism la insailarea argumentelor, fortata cel putin in cazul secretarului general adjunct al Guvernului, Dan Mihalache.
Asadar, din ping-pong-ul acuzatiilor si credibilitatii tot mai scazute in institutiile statului, folosite de-a lungul timpului de fiecare partid-aliante care s-au instalat la putere, orice privitor-participant obiectiv al vietii politice intelege ca, in Romania, legea si valorile pe care se presupune a le apara acestea nu sunt, inca, nimic altceva decat instrumente d