Protestatarii consideră că parkingul este ineficient din punct de vedere economic, dar și poluant.
Un grup de tineri clujeni se opun realizării parkingului subteran de pe străzile Mihail Kogălniceanu şi Universităţii.
Primii paşi pentru construirea parkingului subteran de pe străzile Mihail Kogălniceanu şi Universităţii au fost făcuţi în urmă cu aproximativ două săptămâni prin începerea lucrărilor necesare pentru realizarea unui raport arheologic de specialitate, pe baza căruia se va continua cu studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi stabilirea valorii proiectului. La scurt timp de la începerea lucrărilor pentru studiul arheologic, un grup de clujeni solicită blocarea proiectului şi au anunţat organizarea unor dezbateri publice pe tema reamenajării străzii Kogălniceanu şi a squar-ului Universităţii. Una dintre aceste dezbateri a avut loc la sfârşitul săptămânii, chiar în faţa sediului central al Universităţii Babeş-Bolyai, de pe strada Mihail Kogălniceanu. Protestatarii au aşezat scaunele chiar pe trotuar şi au creat un rondou simbolic al tăcerii, cu opt locuri, fiecare loc fiind atribuit unor instituţii precum Primăria Cluj-Napoca, Garda de Mediu sau Ordinul Arhitecţilor din România.
În opinia protestatarilor, realizarea parkingului va schimba în mod dramatic aspectul străzii Mihail Kogălniceanu. Arhitectul Iulia Hurducaş, unul dintre participanţii la dezbaterea-protest a afirmat că dacă va fi realizat parkingul, traficul din zonă se va intensifica, UBB va monopolize utilizarea parcării prin politica de abonamente anunţată. „Se vor tăia copaci seculari şi ne întrebăm cu ce permisiune. Săpăturile pot ajunge la pânza de apă freatică, iar subsolurile clădirilor istorice de aici să fie inundate. Clujenii spun despre strada Kogălniceanu că este cea mai frumoasă din oraş”, a adăugat Iulia Hurducaş.
Raluca Sorean, sociolog la Facultatea de So