Le vezi la tot pasul. Volkswagen-uri, BMW-uri sau Opel-uri vechi, cu numere de Bulgaria sau Marea Britanie. Criza i-a facut pe romani sa caute din nou chilipiruri, ca in anii '90, astfel ca importurile de masini second hand au explodat. In disperare de cauza, dealerii auto de masini noi trag de politicieni sa impuna impozitul auto.
In Romania au intrat, de la inceputul anului, peste 137.000 masini second-hand, cu 82% mai multe decat anul trecut, arata o analiza Auto.ro, realizata pe primele 10 luni din 2012. Spre comparatie, in 2011 erau inregistrate numai 75.000 de masini.
Cele mai multe masini la mana a doua sunt aduse din Bulgaria, acolo unde pot fi inmatriculate mai ieftin decat la noi. Astfel ca strazile Romaniei s-au umplut de autoturisme vechi de 15-20 de ani. Motivul este dat, bineinteles, de pret.
Pentru un VW Passat din 2001, de exemplu, in Bulgaria platesti 2-3.000 euro. La noi, suma e cel putin dubla, luand in calcul si taxele. In general preturile de la noi sunt cu cel putin 50% mai mari decat la vecinii de la sud de Dunare.
Pe langa cele aduse din Bulgaria, pe strazi vedem tot mai multe masini din Marea Britanie, cu volan pe dreapta. Vin la pret de chilipir, pentru ca britanicii vor sa scape de ele din cauza impozitelor. La ei, cu cat masina e mai veche, cu atat impozitul creste spectaculos.
Masinile sunt aduse in Romania pe platforme, de “baietii destepti”, care le vand in special pentru piese.
DailyBusiness.ro scria, recent, un material despre retelele de traficanti de piese din service-urile auto, sfatuindu-si cititorii ca atunci cand merg sa isi repare masina sa ceara documentele de provenienta ale pieselor, pentru a nu se trezi ca li se monteaza piese second-hand. Detalii aici.
VW si Opel, cele mai cautate masini
Potrivit statisticii Auto.ro, cele mai multe mas