Scris de Călin Corpaş - Cei 35 de kilometri de la DN76 şi până pe platoul Padiş sunt, azi, cu adevărat un drum de plăcere.
Veste bună pentru şoferii bihoreni şi de aiurea. Iubitorii naturii din Padiş nu vor mai trebui să-şi rupă maşinile pentru a se delecta cu peisajele alpine din Apuseni. Preşedintele Consiliului Judeţean îşi trece la activ prima realizare din actualul mandat. E vorba despre finalizarea unui proiect cu finanţare europeană. Firma MBS Group Cluj-Napoca este executantul, pentru 64,1 milioane de lei noi (TVA inclus).
Investiţia a avut în vedere două tronsoane ce totalizează 28,55 kilometri. Primul tronson, lung de 13,1 kilometri, porneşte din DN76 Oradea – Deva şi se termină după localitatea Pietroasa. Al doilea tronson are 14,55 kilometri şi este, practic, urcuşul spre platoul Padiş, fiind un sector caracterizat de serpentine şi lucrări de protecţie a drumului (ziduri de sprijin, podeţe etc.). În luna august a acestui an, lucrările la acest drum erau în întârziere, firma MBS Group nefiind în stare să-şi mobilizeze resursele. Ritmul de lucru s-a accelerat, însă, subit, după ce preşedintele Popa a început să facă vizite inopinate la faţa locului. Vremea a ţinut cu Bihorul, astfel încât azi tronsonul este asfaltat în totalitate. Chiar înainte de serpentine este un pod peste Crişul Pietros care trebuie lăţit şi, implicit, mai trebuie asfaltaţi câteva zeci de metri. Preşedintele Cornel Popa spune că drumul nu va fi recepţionat decât anul viitor, pentru a se vedea cum trece iarna. De altfel, în această iarnă drumul de Padiş va fi deschis, cel mai probabil, doar de Sărbători, a anunţat Popa. Aceasta deoarece iarna, spre Padiş nu există trafic din cauza puţinelor facilităţi de cazare din zonă. Drumul lui Rus
O adevărată surpriză a fost, însă, asfaltarea catastrofalului sector dintre cele două tronsoane ale proiectului european derulat de CJ Biho