Electromagnetica a raportat un profit net de 14,58 milioane lei în primele 9 luni ale anului 2012, în scădere cu 14,4% faţă de perioada similară a anului trecut, şi o cifră de afaceri netă de 327,1 milioane lei, în scădere cu 15,26% faţă de perioada similară a anului trecut.
Capitalurile proprii ale companiei au crescut cu 4,41% până la valoarea de 281 milioane lei şi reprezintă 85,7% din totalul activelor.
* Compania a avut vânzări de peste 9 milioane de lei la produsele cu LED
Corpurile de iluminat cu LED, cele mai noi produse lansate de "Electromagnetica", au generat vânzări însumând 9,9 milioane lei în primele trei trimestre ale acestui an.
Producţia de energie electrică din surse regenerabile şi producţia de sisteme de iluminat cu LED, în a căror dezvoltare s-a investit semnificativ în ultimii ani, au înregistrat cele mai importante creşteri ale cifrei de afaceri faţă de primele 9 luni ale anului anterior, se mai arată în raport.
În primele nouă luni ale anului curent, veniturile aferente producţiei de sisteme de iluminat cu LED au însumat 9,9 milioane lei, în creştere cu 160% faţă de perioada similară a anului trecut, iar cele aferente producţiei de energie electrică au fost de 6,09 milioane lei, în creştere cu 77% faţă de aceeaşi perioadă din 2011, iar ponderea certificatelor verzi în veniturile producţiei de energie din surse regenerabile a crescut de la 42% la 71%.
Eugen Scheuşan, directorul general al companiei, a declarat: "Fără îndoială, iluminarea cu tehnologia LED începe să aibă succes şi în România, chiar dacă, deocamdată, vindem aproape numai în mediul privat". Domnia sa a menţionat că, pentru a beneficia de dezvoltarea accelerată la nivel global a tehnologiei LED, a fost mobilizată întreaga capacitate de cercetare/dezvoltare, adăugând: "Rezultatele de până acum ne dau încredere că, nu peste mult timp, producţia