În funcţie de mersul economiei, dar mai ales de schimbările comportamentale ale consumatorilor ce se prefigurează pentru anul viitor, producătorii vor aduce în mod cert modificări ale ofertelor. 2013 se anunţă anul alimentelor şi băuturilor “etice”, fără carne şi fără conservanţi.
O companie specializată în analiza şi dezvoltarea de noi produse, Innova Market Insights, a realizat un clasament al celor mai importante trenduri din industria alimentară şi a băuturilor care vor avea un impact direct asupra produselor ce vor fi lansate anul viitor.
Produse “etice”
În ultimii ani, ca urmare a presiunilor din partea Guvernelor, a organizaţiilor non-guvernamentale şi a celebrităţilor, producători au devenit tot mai conştienţi de faptul că trebuie să îşi informeze permanent consumatorii, trebuie să fie mai transparenţi, mai credibili şi mai responsabili. Mai mult, campaniile prin intermediul social-media i-a făcut pe producători mult mai susceptibili la publicitatea negativă. În consecinţă, din a doua jumătate a lui 2010, Innova Market Insights a raportat o creştere importantă a produselor poziţionate pe segmentul mărfurilor “etice”, trendul urmând să se menţină şi anul viitor. Mai exact, din 2010 şi până acum, 14% dintre produsele lansate la nivel mondial au folosit această poziţionare, scrie FoodBev.Altfel de produse
Lipsa de inovaţie din industria produselor funcţionale (cum este iaurtul care conţine probiotice, legumele şi fructele etc) a determinat guvernele statelor UE să interzică producătorilor, începând cu decembrie 2012, introducerea pe etichete a unor menţiuni referitoare la capacitatea respectivelor produse de a îmbunătăţi sănătatea. Drept urmare, în campaniile lor de marketing, companiile au început să pună accent pe beneficiile inerente ale anumitor produse şi ingrediente şi să investească mai mult în noi produse sănătoase.
Bătrâni