Oraşele şi satele patriei au intrat sub asaltul bannerelor şi afişelor imediat ce s-a dat startul campaniei electorale. Politicieni cu experienţă, personaje pitoreşti, afacerişti controversaţi, artişti vor încerca în următoarea lună să convingă electoratul că merită să fie votaţi. Conform ultimelor sondaje, principalele forţe politice care vor tăia "partea leului" în această campanie vor fi USL, ARD şi PP-DD, dar nu sunt excluse nici mici surprize.
Faţă de ultimele campanii, cetăţenii dispuşi să-şi orienteze votul în funcţie de cine oferă mai mult, nu neapărat bani, vor avea parte şi de o surpriză neplăcută: candidaţii la alegeri nu vor mai putea oferi alegătorilor alimente, băuturi sau produse din tutun, ci doar mărfuri nealimentare în valoare de până la 10 lei şi obiecte de propagandă electorală precum afişe, pliante, cărţi poştale, calendare, caiete, ilustrate, pixuri, brichete, chibrituri, insigne, ecusoane, DVD-uri, fanioane, steaguri, căni, pungi, tricouri, şepci, eşarfe, fulare, veste, fesuri, mănuşi, pelerine, jachete inscripţionate cu însemnele electorale ale formaţiunii politice sau candidaţilor.
De surprize neplăcute au parte şi anumiţi candidaţi, impuşi de la centru şi care nu se bucură deloc de susţinerea organizaţiilor din teritoriu. Un exemplu este George Becali, propunerea USL pentru Camera Deputaţilor în colegiul 25 din sectorul 6 al Capitalei. Campania acestuia, una foarte agresivă, cu bannere, corturi, pliante, nu este susţinută şi de ceilalţi membri ai alianţei. În ziarul de campanie al USL din acest sector, "Observatorul de 6", Becali nici nu este pomenit pe lista candidaţilor USL din zonele Drumul Taberei, Ghencea, Militari, Crângaşi. Astfel de situaţii sunt întâlnite şi în alte zone din ţară, acolo unde nu toate partidele dintr-o alianţă sau alta nu s-au înţeles asupra unei anumite candidaturi.
Pe de altă parte CNA a adoptat,