* în patru ani s-au întors în ţară peste 21.000 de elevi
Copiii reîntorşi din străinătate odată cu părinţii lor s-au transformat într-o problemă în plus pentru învăţământul românesc. Formaţi în alte sisteme educaţionale, după alte principii, aceşti elevi se adaptează foarte greu şi sunt din ce în ce mai mulţi. Acest lucru l-a dovedit studiul "Remigraţia copiilor români" realizat de Asociaţia Alternative Sociale din Iaşi, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, şi al Ministerului Afacerilor Externe. Conform acestuia, în perioada ianuarie 2008 - mai 2012 s-au întors în ţară peste 21.000 de copii. Pentru a stabili măsurile ce pot fi luate în vederea readaptării lor la sistemul educaţional românesc a avut loc vineri, la ministerul Afacerilor Externe, o întâlnire între reprezentanţii ministerelor implicate şi reprezentanţii Inspectoratelor Şcolare.
Brăila a fost reprezentată de inspectorul Adrian Simion. "Am întâlnit elevi plecaţi în clasa a II-a din ţară şi reîntorşi acum, când sunt aproape de final. Nu ştiu noţiuni elementare de literatură, nu ştiu să se reintegreze, aceşti copii trebuie ajutaţi", a declarat inspectorul Adrian Simion.
La finalul acestei întâlniri au fost adoptate atât politici şi strategii educaţionale, cât şi măsuri concrete de sprijin, ce vor fi aplicate la nivelul inspectoratelor şi al şcolilor.
* în patru ani s-au întors în ţară peste 21.000 de elevi
Copiii reîntorşi din străinătate odată cu părinţii lor s-au transformat într-o problemă în plus pentru învăţământul românesc. Formaţi în alte sisteme educaţionale, după alte principii, aceşti elevi se adaptează foarte greu şi sunt din ce în ce mai mulţi. Acest lucru l-a dovedit studiul "Remigraţia copiilor români" realizat de Asociaţia Alternative Sociale din Iaşi, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, şi al Ministerului Afacerilor Externe. Conform