La finele săptămânii trecute, la Şcoala Vintileasca s-a desfăşurat atelierul de tehnici teatrale „Abilităţi mai bune pentru o viaţă mai bună”. Acţiunea a fost propusă de profesorii de la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I. L. Caragiale” Bucureşti şi de studenţi, actori, regizori, profesori de la masterul de pedagogie, în cadrul proiectului „Jocurile copilăriei“.
Prin aceste acţiuni se urmăreşte dezvoltarea abilităţilor individului în vederea sporirii autocunoaşterii, îmbunătăţirii capacităţii de relaţionare cu colegii, familia, mediul înconjurător, îmbunătăţirea performanţelor şcolare şi crearea unui mediu propice de dezvoltare a creativităţii. Alături de elevii din Vintileasca, la aceste activităţi au participat şi şcolari de la unităţile de învăţământ din Popeşti, Coteşti, Chiojdeni, Jitia şi Şcoala Alexandru Vlahuţă din Focşani.
Prima activitate de învăţare a fost jocul, deoarece tehnicile teatrale sunt bazate pe jocuri. Nu „joacă”, ci „joc” cu reguli, etape, obiective, care îi ajută pe copii să-şi dezvolte abi-lităţile fizico-afectivo-cognitive. „Experienţa din proiectul «Competenţe în comunicare. Performanţă în educaţie» ne-a prilejuit un contact direct cu profesori din şcoli foarte diferite, din diverse zone ale ţării. Aceste întâlniri ne-au întărit ideea că sistemul educaţional din România trebuie construit în aşa fel încât toţi copiii, nu numai cei din şcolile de oraş sau liceele vedetă, să aibă acces la o educaţie completă, necesară integrării şi ascensiunii lor sociale. Pentru dezvoltarea unui astfel de sistem educaţional trebuie testate noi programe cu copii din zone foarte diferite“, a spus directorul şcolii, profesorul Fănel Crucean.
Din echipa de proiect fac parte conferenţiar universitar doctor Nicolae Mandea, decan al Facultăţii de Teatru din cadrul Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinemat