Şeful Poliţiei Rutiere propune majorarea amenzilor şi chiar înstrăinarea maşinilor şoferilor beţi. De la începutul acestui an în Republica Moldova au avut loc peste 2 mii de accidente rutiere, în urma cărora au murit câteva sute de persoane. Principalele cauze sunt excesul de viteză, conducerea în stare de ebrietate, precum şi ignorarea regulilor de circulaţie. Ce poate şi cât face poliţia rutieră pentru lupta cu această problemă? Diana Răileanu relatează:
Tot mai frecvent ştirile anunţă că persoane cu funcţii publice sunt amendate de Poliţia Rutieră pentru că au condus în stare de ebrietate. Zilele trecute, de exemplu, Ministerul Apărării de la Bucureşti şi-a rechemat ataşatul militar din cadrul Ambasadei de la Chişinău pentru că a fost prins beat la volan. În alte cazuri - procurori, poliţişti, ofiţeri Anticorupţie, au rămas fără permisul de conducere pentru că au riscat să conducă maşina după ce au consumat câteva pahare de tărie. Angajaţii Poliţiei Rutiere au amendat de la începutul acestui an peste 4 mii de şoferi conducând în stare de ebrietate, menţionează ofiţerul de presă al Serviciului, Antonina Talpă:
„În scopul responsabilizării conducătorilor auto şi reducerii riscurilor pe drumurile publice se duc măsuri de profilaxie dar şi de documentare a şoferilor care au viciul negativ de a se aşeza la volan în stare de ebrietate, deoarece acest viciu poate, deseori, face victime.”
Europa Liberă: Cît de dispuşi sunt şoferii să facă testul de alcoolemie?
Antonina Talpă: „Sunt obligaţi să-l facă, în caz contrar se întocmeşte procedura legală, adică refuzul de a fi supus testului de alcoolemie este urmat de o cauză penală.”
În Republica Moldova, şoferii prinşi conducând în stare de ebrietate plătesc o amendă de până la 10 mii lei, aproximativ 650 de euro, şi li se poate retrage permisul pentru o pe