Constructorii care lucrează la autostrăzile şi drumurile naţionale întârzie lucrările pentru că nu au personal şi nici utilaje pe măsura proiectelor în care sunt angrenaţi - aceasta este principala concluzie a Corpului de Control al premierului, care a analizat pentru prima oară contractele de şosele din ţară.
Lucrările de construcţie pentru şosele precum DN 5 Alexandria-Craiova, centura municipiului Caracal sau DN 76 Vârfurile-Ştei sunt întârziate pentru că firmele de construcţii nu dispun de suficiente utilaje şi personal, lucrând concomitent pe mai multe şantiere, potrivit unei analize a Corpului de Control al prim-ministrului.
Pentru prima oară, Corpul de Control al premierului a analizat proiectele de autostrăzi şi drumuri naţionale din România.
Corpul de Control al premierului a identificat patru contracte cu o valoare cumulată de aproape 500 de milioane de lei (peste 110 milioane de euro) în cazul cărora stadiul şantierelor este de cel mult 17%, deşi lucrările ar trebui finalizate anul viitor. Printre firmele care au întârzieri la lucrări se numără Shapir Structures (Israel), Romstrade (controlată de Nelu Iordache), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi Construct Mod (Ovidiu Moldovan).
De asemenea, au existat situaţii în care constructorii au participat cu oferte în care indicau că aceleaşi utilaje şi acelaşi personal-cheie vor fi folosite pentru şantiere diferite, în aceeaşi perioadă de timp.
Este cazul firmei Romstrade, controlată de Nelu Iordache, care a prezentat aceeaşi instalaţie de preparat mixturi asfaltice în două oferte, cu care a şi câştigat de altfel contracte, pentru construcţia variantei de ocolire a Caracalului, respectiv pentru modernizarea DN 5 Bucureşti-Adunaţii Copăceni. Situaţii similare au fost identificate şi în cazul constructorilor Tehnostrade (controlat de Dorinel Umbră