Devierea reţelelor de utilităţi s-a încheiat zilele trecute. Abia acum muncitorii ar fi trebuit să se apuce de lucrarea propriu-zisă. Lucrând însă în paralel cu devierile de reţele, constructorii au terminat deja de turnat pereţii, ba chiar au început de săptămâna trecută construirea tavanului viitorului pasaj.
Craiovenii care trec pe Calea Bucureşti, prin intersecţia cu bulevardul CaroI I, şi, mânaţi de curiozitate, aruncă o privire către zona unde se construieşte pasajul subteran, au surpriza de a vedea că intrarea în tunel se întrezăreşte deja. „Gura“ tunelului este sub strada A.I. Cuza, pe acolo intrând şi ieşind zilnic zeci de camioane.
1.000 de camioane cu pământ
Ce nu-şi dau seama trecătorii este că excavările sunt aproape gata. Până acum, constructorii de la MITLIV au scos de acolo şi transportat la marginea oraşului circa 20.000 mc de pământ, adică aproximativ... 1.000 de camioane de pământ! Au început cu excavările dinspre Calea Bucureşti şi au ajuns deja la intersecţia străzii Arieş cu Împăratul Traian, urmând să le încheie în cursul acestui an la capătul dinspre Casa Studenţilor.
Pentru că Primăria Craiova a rezolvat situaţia exproprierilor - era vorba despre o porţiune din curţile a două imobile, pe unde trec conductele de apă şi canalizare ale caselor şi blocurilor din zona centrală a Craiovei - s-au putut finaliza şi devierile de reţele.
„Am finalizat devierea tuturor reţelelor şi ne referim aici la apă, canalizare, electricitate, gaze, telefonie. Aceste devieri de reţele ne‑au încetinit destul de mult. A fost o lucrare grea, ce a durat aproape şase luni, pentru că au fost multe reţele despre care nu ştiam cu precizie pe unde trec. În mod normal, abia acum, după finalizarea acestor devieri de reţele, ar fi trebuit să ne apucăm de construcţia structurii. Noi însă am găsit soluţii ca să mergem în paralel cu const