Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat, potrivit Mediafax, că intenţionează să rezilieze contractul pentru construirea primului tronson din Autostrada Arad-Nădlac. Motivul? Oficialii invocă întârzierile nepermise. Pe de altă parte, trebuie spus că Autostrada Arad-Nădlac a intrat şi în atenţia Comisiei Europene. Reprezentanţii acestei instituţii susţineau în iulie că se pregătesc să oprească finanţarea din cauza unor suspiciuni de fraudă.
Primul tronson din Autostrada Arad-Nădlac trebuia să fie construit de un grup de societăţi din care făcea parte firma Romstrade, controlată de Nelu Iordache şi compania portugheză Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, valoarea contractului fiind de 115,8 milioane de euro, bani proveniţi din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene. Constructorii s-au apucat de lucru în toamna lui 2011, termenul pentru finalizarea celor două tronsoane fiind anul viitor. Întârzierile sunt însă mari. Conducerea CNADNR susţine că lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în proporţie de 70%, dar stadiul în care se află constructorii este de doar 20%. „Le-am trimis notificarea, iar rezilierea de facto a contractului va fi realizata în termen de 15 zile”, a declarat pentru Mediafax directorul general al CNADNR, Mircea Pop. Acesta a precizat că, pe lângă motivul principal mai există şi alte împrejurări care au dus la reziliere.
De altfel, şi premierul Victor Ponta a vorbit despre modul în care s-a făcut licitaţia pentru Autostrada Arad-Nădlac, susţinând că este posibilă rezilierea contractului şi organizarea unei noi licitaţii.
Oficiul European de Luptă Antifraudă a intrat pe fir
Încă de acum trei luni, presa a scris despre faptul că Oficiul European de Luptă Antifraudă s-a arătat interesat de modul în care s-au atribuit contractele pentru Autostrada Arad-