Ziua Informării Preventive, organizată de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) de fiecare dată când marți pică pe data de 13, va fi marcată și astăzi prin diferite activități la unităţile IGSU şi online.
Evenimentul are ca logo o pisică neagră şi ca slogan „Ghinionul îl previi, dacă ştii să intervii‟. IGSU a stabilit, în 2011, ca de fiecare dată când ziua de 13 este marţi să se organizeze Ziua Informării Preventive. Reprezentanții instituției s-au inspirat din tradiţia şi experienţa altor state europene care organizează numeroase evenimente cu caracter informativ-preventiv, informează un comunicat.
Logo-ul acestei zile este o pisică neagră, simbolul ghinionului pentru majoritatea oamenilor, iar sloganul ales este „Ghinionul îl previi, dacă ştii să intervii‟, cu scopul informării oamenilor asupra măsurilor pe care le pot lua pentru a preveni incidente nedorite, puse adesea pe seama ghinionului.
Pisica neagră, mascota evenimentului
Pentru marţi, 13 noiembrie, IGSU a lansat pe Facebook un concurs de fotografie şi desen, având ca temă pisica neagră. De asemenea, prin inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă şi cel al municipiului Bucureşti, IGSU organizează o serie de activităţi cu caracter public, menite să marcheze această zi „a ghinionului‟.
Astfel, va fi organizată la nivel naţional Ziua Porţilor Deschise, prilej cu care cetăţenii vor avea posibilitatea să viziteze subunităţile de pompieri, să vizioneze tehnica de intervenţie, să participe la exerciţii demonstrative şi să cunoască modul de comportare în cazul producerii unor evenimente nedorite.
Peste 225.000 de intervenții ale IGSU, într-un singur an
Totodată, vor fi amenajate puncte de informare preventivă, vor fi distribuite pliante şi afişe cu reguli şi măsuri ce trebuie respectate în cazul producerii unor situaţii de urgenţă, dar şi pent