"Pe-al nostru steag e scris unire" - este lozica sub care se desfasoara o intensa campanie initiata de Antena 3 cu scopul aparent nobil de a valorifica "un simbol prea putin pretuit, drapelul national" si de a pune in pune in valoare "mandria de a fi roman". Lansarea programului de guvernare al USL (joi, 8 noiembrie) si debutul oficial al campaniei electorale (vineri, 9 noiembrie) au marcat noi culmi ale discursului nationalist. Crin Antonescu, Liviu Dragnea si Victor Ponta au defilat public cu noul slogan care insoteste programul de guvernare al USL: “Romania puternica”.
Ultimul capitol al programului se intituleaza sugestiv “Mandru de Romania”, fiind insotit de lozinca mobilizatoare “Construim o Romania mandra si demna in exterior”. Liviu Dragnea a vorbit despre nevoia de a “decupla Romania de la aparatele FMI si Comisia Europeana” iar Crin Antonescu a repetat ceea ce pare sa fi devenit o obsesie personala: “nu primim ordine de la nimeni, in afara de poporul roman”. Ce se ascunde in spatele acestei frenezii patriotarde? Cine si in ce fel beneficiaza de investitia masiva in retorica si simbolurile care amintesc de national-comunismul ceausist, nu de o tara membra NATO si UE? Exista un public sensibil la astfel de mesaje, adica are sens umflarea in penajul tricolor?
Dan Voiculescu, Crin Antonescu si Liviu Dragnea stiu ca singura lor sansa de a supravietui politic alegerilor din 9 decembrie este un vot masiv in favoarea USL. Un rezultat ambiguu, sub 50%, risca sa-i arunce pe Victor Ponta si PSD in bratele lui Traian Basescu. La presiunea Washington-ului si Bruxelles-ului, presedintele si premierul au furnizat proba ca dialogul este posibil. Ponta a plusat, afirmand pe 7 noiembrie, dupa intalnirea de la Cotroceni, ca a avut cu seful statului o "discutie serioasa" care ar putea continua si dupa alegeri. Sa zicem insa ca premierul a incheiat o pace