46 din cei 100 CEI MAI ADMIRAŢI CEO DIN ROMÅNIA sunt antreprenori, un record al celor trei ediţii ale catalogului editat de revista Business Magazin, faţă de un număr de 35 în anul 2010. Şi chiar dacă un bancher, Steven van Groningen, preşedintele Raiffeisen Bank România, s-a clasat pe primul loc în topul admiraţilor, iar şefii de mari companii multinaţionale - Petrom, ING Bank, Dacia - nu lipsesc din top zece, surprinzătoare sunt ascensiuni precum cea a lui Mihai Marcu, preşedintele MedLife, care a urcat 38 de locuri faţă de anul precedent. Poziţii fruntaşe ocupă Dan Şucu, fondatorul Mobexpert, Raul Ciurtin, creatorul Albalact şi Dragoş Pavăl, preşedintele Dedeman, care şi-au făcut şi ei loc în top zece, astfel că şase antreprenori se află acum în prima parte a clasamentului, faţă de doar trei în prima ediţie.
"Nu orice fel de antreprenor a urcat în clasament", spune Sergiu Neguţ, partener în cadrul firmei de consultanţă în resurse umane Wanted Transformation Consultancy, care arată că cei mai admiraţi antreprenori au afaceri care nu au nimic de-a face cu statul: "Când un antreprenor are succes cu o afacere sănătoasă în condiţii de criză, meritele lui devin incontestabile. El nu mai este doar norocos sau talentat şi nici nu se mai poate presupune că este împins sau susţinut de buzunare mult mai adânci din afară. El construieşte şi construcţia lui capătă putere de exemplu pentru toţi managerii". Ioan Nicuţ, coach transformaţional şi de performanţă, sesizează că publicul devine din ce în ce mai matur şi poate identifica lideri locali ca pe un rezultat al vizibilităţii crescânde pe care o au şi pe măsura aportului lor social: "Afacerile româneşti apar ca un rezultat în afara paradigmei care a generat criza, iar cele multinaţionale urmează în cele mai multe situaţii acelaşi model ce a dus la crearea crizei".
Andrei Pitiş, preşedintele Asociaţiei Patronale