Vladimir Ştirbu: „carențele care există astăzi sunt la capitolul despăgubiri și cetățenii trebuie să-și cunoască drepturile pas cu pas”.
În perioada 12-16 noiembrie în Republica Moldova se desfășoară campania de informare „Ce faci în caz de accident”, destinată în primul rând șoferilor care de multe ori nu știu unde să se adreseze după asemenea evenimente nedorite. Tamara Grejdeanu a discutat cu Vladimir Știrbu, directorul Directiei Generale Supraveghere Asigurări de la Comisia națională a Pieței Financiare.
Vladimir Ştirbu: „Companii de asigurări cu susținerea Comisiei Naționale a pieței financiare și a direcției poliției rutiere au demarat o campanie socială de informare a publicului larg în vederea drepturilor cetățenilor care rezultă din asigurările obligatorii de răspundere civilă auto. Este important ca cetățenii să cunoască toate acțiunile pas cu pas atunci când survine un eveniment nefast. Această campanie este avantajoasă pentru toți, începând de la conducătorii auto, de la victimele accidentelor rutiere, de la companii de asigurări, și statul prin autoritățile sale. Un cetățean informat este un cetățean care știe să acționeze corect fără ca să ajungă în litigii.”
Europa Liberă: Domnule Știrbu, din moment ce este deținătorul unui automobil, orice șofer cunoaște despre asigurările obligatorii de răspundere civilă, și atunci care sunt aspecte în care insistați ca acești șoferi să fie educați sau să cunoască mai multe?
Vladimir Ştirbu: „Avem nevoie de informarea cetățenilor anume pe componenta despăgubirilor, fiind obligatorii prin lege, și noi în Republica Moldova avem un grad de cuprindere foarte bun în asigurări, carențele care există astăzi sunt la capitolul despăgubiri și cetățenii trebuie să-și cunoască drepturile pas cu pas, ce trebuie să facă în caz de accident.
Deci, în primul rând, trebuie să avize