Propunerile sunt incluse într-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, care modifică prevederile unui act similar din 2010.
"Având în vedere perioada 2009-2011, în care tarifele nu au fost actualizate, în contextul în care cursul euro/leu a crescut cu circa 3% faţă de valorile medii ale anilor 2009 şi 2010, iar indicii IPC pentru servicii au crescut în perioada 2009-2010, propunem actualizarea tarifelor de trecere pentru podurile dunărene de la Giurgeni-Vadul Oii şi Feteşti-Cernavodă. Nivelul tarifelor care a stat la baza calculelor actuale este cel aprobat prin CA al CNADNR în anul 2004 şi transpuse prin denominare în Ordinul MTCT nr. 1.702 din anul 2005, fară TVA, la care s-a aplicat indexarea şi apoi TVA. S-a stabilit ca bază de calcul nivelul tarifelor din anul 2005, deoarece prin indexări multiple rezultă valori finale mai mari şi pentru că trebuie să existe o bază de calcul nealterată de calcule intermediare. Aplicând indicii preţurilor de consum pentru perioada 2005 - 2011 şi rata inflaţiei prognozate pentru anul 2012, rezultă că tarifele valabile în anul 2005 trebuie actualizate printr-un coeficient de +1,7007", se spune în referat.
Astfel, în prima etapă tarifele vor fi majorare cu aproximativ 10%, urmând ca începând de la 1 aprilie 2013 acestea să crească până la nivelul maxim indexat.
În cazul podului Giurgeni - Vadul Oii, taxa pentru o trecere în cazul autoturismelor şi vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mică sau egală cu 3,5 tone va creşte de la 9 lei (TVA inclusă) la 10 lei în prima etapă şi la 11 lei în cea de-a doua. Pentru podul Feteşti - Cernavodă, costul unei treceri pentru acelaşi tip de autovehicul va urca de la 11 lei (TVA inclus) la 12 lei, respectiv la 13 lei, în etapa a doua.
"Întrucât o creştere a tarifelor va avea un impact negativ economico - social asupra operatoril