Electromagnetica Bucureşti (ELMA), una dintre cele mai im portante companii private din sectorul energetic listată la bursă, a înregistrat un profit net de 14,58 mil. lei (3,3 mil. euro), cu 14,4% mai mic decât în primele nouă luni din 2011, în condiţiile în care renegocierea contractului cu Hidro electrica şi restructurarea portofoliului de clienţi i-au afectat rezultatele pe segmentul furnizării de energie, care are cea mai mare pondere în cifra de afaceri.
Compania a raportat la nouă luni afaceri de 327 mil. lei (73,7 mil. euro), cu 15% mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, în condiţiile în care veniturile din furnizarea de energie electrică au scăzut cu 20%, la circa 269 mil. lei (60,6 mil. euro), potrivit ra portului transmis bursei.
În schimb, afacerile din activitatea de bază a companiei, respectiv din producerea de echipamente electrice şi energie electrică, au crescut cu 18%, la 58,6 mil. lei (13,2 mil. euro). Veniturile aferente producţiei de sisteme de iluminat cu LED au totalizat 9,9 mil. lei, în creştere cu 160% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2011, iar din producţia de energie electrică în microhidro centralele proprii a adus venituri de 6,09 mil. lei, în creştere cu 77%, din care 4,3 mil. lei reprezintă veniturile din certificate verzi. Compania a realizat investiţii semnificative în aceste două segmente de activitate în ultimii ani.
"Pentru a beneficia de dezvoltarea accelerată la nivel global a tehnologiei LED, am mobilizat întreaga noastră capacitate de cercetare/dezvoltare. Re zultatele de până acum ne dau încredere că, nu peste mult timp, producţia de corpuri de iluminat cu LED va egala şi chiar va depăşi sectoarele noastre de producţie cu tradiţie", a declarat Eugen Scheuşan, directorul general al Electromagnetica.
Pe segmentul furnizării de energie elec trică, de unde a venit creşterea spectaculoasă