- Cultural - nr. 221 / 13 Noiembrie, 2012 Inceputa timid, pana la ultimele zile ale ei, la care am participat intens(iv), aceasta Aniversare, datorata Alinei Nelega si lui Attila Gasparik, s-a ridicat peste orice asteptari, intrecand Festivalul National de Teatru la care am participat in repetate randuri, cu exceptia acestui an, cand noul directorat al Nationalului targumuresean a reusit atat sa aduca, cat si sa produca spectacole (si) mai bune, conferinte, mese rotunde, intalniri la superlativ. Actori, regizori, scenografi, (fosti) directori invitati s-au perindat in toate spatiile in care s-a desfasurat sarbatoarea cu zile de soare, ca o "Desteptare a primaverii” cu care a fost comparat un spectacol de teatru-lectura de la Universitatea de arta teatrala, de catre un invitat care a raspuns dorintei unora de a-l revedea, de data aceasta in ipostaza de profesor, care ii sta mult mai bine decat in cea de fost director, Vlad Radescu. Acest titlu, acum comparat cu un exercitiu-lectura al unor foarte tineri si frumosi studenti, a fost pe vremuri unul premiat in regia Ancai Bradu, cea care a creat un spectacol pe care desi unii nu l-au inteles, "Amurgul burghez” de Romulus Guga, este primul pas in... devulgarizarea teatrului, un spectacol in care Dumnezeu nu este "maimutarit” cum remarca poate cel mai inteligent student-actor, in care ingerii nu au sex, fiindca sunt creaturi perfecte, asemenea Creatorului. Mihai Maniutiu s-a ridicat in picioare la sfarsitul spectacolului Carmina Burana, regizorul avand o prezenta foarte discreta si plina de bun-simt, dorind un schimb de spectacole, deocamdata, cu teatrul nostru, dupa spusele Alinei Nelega, declarandu-se interesat de o colaborare, fiindca el insusi a fost cel care a telefonat directorului Gasparik. Cele mai bune spectacole invitate au fost, surprinzator, cel din Chisinau, "Rogvaiv”, tratand probleme politice actuale, dar s