Agresaţi zilnic de mass-media am ajuns să nu mai băgăm în seamă că reclame din ce în ce mai deştepte au ca scop tâmpirea naţiei.
Dacă până acum firmele de telefonie mobilă se întreceau să bage pe gât abonamente cât mai defavorabile clientului, azi se zbat să le tâmpească definitiv şi copiii, făcând o agresivă campanie pro smartphone. Adică în sensul dotării celor mici cu telefoane inteligente ce chipurile, ar fi indispensabile valorilor învăţământului modern. Conform acestei campanii, manualele, trusele de geometrie, dicţionarele şi toate cele ne umpleau altădată ghiozdanele sunt de prisos în ziua de azi, atotputernicul internet îngenunchiind totul. Profesorii nu mai sunt nevoiţi să le toarne elevilor cu tolceriul formule ori definiţii, pentru că graţie smartphonului sunt la un click distanţă de răspunsul postat pe net. Nu neg importanţa cunoaşterii accesării informaţiei digitale, dar consider că aici trebuie să existe totuşi o limită, înainte ca următorul pas este ca educaţia sexuală să fie făcută oficial în şcoli prin intermediul site-urilor de profil, gen youporn.
Campania nu arată riscurile tehnlogiei, şi anume creşterii vulnerabilităţii persoanei odată cu creşterea dependenţei faţă de ea. Nişte proşti cu smartphone în loc de tichie de mărgăritar, pe care îl vom butona din reflex şi pentru a vedea cum se face o omletă.
Bineînţeles, cei mai nefericiţi sunt părinţii cu resurse financiare modeste, ce în ciuda lacrimilor vărsate de micuţii ce vor să fie în ton cu moda lansată de colegii cu bani, nu- şi permit achiziţionarea unui astfel de terminal. Dacă în şcoli a devenit obligatorie uniforma tocmai pentru a nu mai face discriminare între veşmintele celor bogaţi ori săraci, ar trebui ca anumite restricţii să se aplice şi în domeniul telefoanelor inteligente. Lucru greu de imaginat, din moment ce încă din clasa I startul în viaţă se ia în func