Persoanele vârstnice, de peste 60 de ani, beneficiari ai Organizaţiei Caritas Alba Iulia vor beneficia de un telefon Vodafone 155, cu buton de panică, ce poate fi utilizat în situații de urgență, în cadrul programului pilot „Mobile for Good”, lansat de Fundaţia Vodafone.
Ajutor pentru vârstnici
Grupul ţintă sunt persoanele vârstnice peste 60 de ani, care doresc să aibă o siguranţă şi care de multe ori apelează la Organizaţia Caritas Alba Iulia pentru a deveni membrii şi pentru a beneficia de ajutor dacă li se întâmplă ceva. „De aceea, ne-am gândit la acest tip de serviciu. Primesc un telefon mobil, cu care pot să vorbească cu colaboratorii Caritas, dar care are un buton pe care, în cazul în care i se întâmplă ceva, îl apasă şi imediat telefonul sună la serverul Caritas. Serverul sună automat la colaboratorul Caritas sau aparţinătorul persoanei, dacă eventual acea persoană nu are semnal pentru a suna înapoi serverul imediat trimite apelul la următoarea persoană care este setată să fie anunţată şi astfel cel care a primit apelul sună la numărul respectiv să întrebe care este problema, dacă nu cumva a fost o alarmă falsă ori s-a apelat din greşeală. Dacă nu răspunde nimeni, imediat urmează o deplasare la domiciliul persoanei vârstnice”, a declarat György Péter, directorul Departamentului Socio-Medical al Organizaţei Caritas Alba Iulia.
Beneficiarii vor fi selectaţi din rândul vârstnicilor ajutaţi de Caritas.
Telefon cu buton de panică utilizat în situaţii de urgenţă
Proiectul pilot, realizat în parteneriat cu Organizaţia Caritas Alba Iulia, are ca beneficiari 150 de persoane vârstnice care au nevoie de îngrijire la domiciliu. Aceştia au vârste cuprinse între 60 şi 90 de ani şi sunt din judeţele Alba, Covasna, Harghita, Hunedoara şi Mureş. Prin programul „Mobile for Good”, Fundaţia Vodafone oferă beneficiarilor 150 de telef