După 50 de ani şi peste 700.000 de copii vândute, Encyclopaedia Universalis, o enciclopedie de referinţă în limba franceză, va renunţa definitiv la ediţia tipărită pentru a apărea exclusiv online şi se va concentra asupra unor subiecte din sfera educaţiei.
"Cu 48 de colaboratori şi o cifră de afaceri de 6 milioane de euro, Encyclopaedia Universalis este o companie rentabilă, deja digitalizată în majoritate", a declarat marţi Hervé Rouanet, directorul general al publicaţiei.
Sectorul digital reprezintă peste 50% din cifra de afaceri şi constituie cel mai mare fond enciclopedic certificat pe internet în limba franceză.
Hervé Rouanet vizează în 2013 o cifră de afaceri de 7 miliarde de euro. Compania care editează enciclopedia deţine şi un magazin online.
Site-ul www.universalis.fr atrage un milion de vizitatori unici în fiecare lună şi are 10.000 de abonaţi. Administratorii săi vizează o dublare a acestor cifre în următorii doi sau trei ani.
Compania publică şi alte lucrări în format digital (dicţionare, articole, studii şi fişe de lectură).
Până în prezent, Universalis lansa o nouă versiune a enciclopediei sale, în format tipărit, la fiecare trei sau patru ani.
Primul volum al Encyclopaedia Universalis a apărut în Franţa în 1968, sub conducerea lui Claude Grégory, decedat în aprilie 2010, la vârsta de 89 de ani.
Enciclopedia Britannica, partener istoric al Universalis, a anunţat la rândul ei, în luna martie, că va renunţa la ediţia tipărită.
Înainte de trecerea la formatul exclusiv digital, Encyclopaedia Universalis va lansa o ultimă ediţie tipărită, o colecţie de 30 de volume, cu un tiraj de 999 de exemplare numerotate, însoţite de o prefaţă scrisă anterior de Claude Grégory şi de un portofoliu de ilustraţii extrase din prima ei ediţie, ce vor fi comercializate la preţul de 1.494 de euro.