Atrium European Real Estate a înregistrat în primele nouă luni venituri nete de 5,5 milioane euro din închirierea parcului de retail Militari Shopping Centre din Bucureşti, în creştere cu 4,7% faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul majorării nivelului chiriei percepute.
Veniturile brute au crescut cu 5,3%, de la 5,2 milioane de euro la 5,4 milioane de euro, potrivit raportului financiar al investitorului austriac. În termeni comparabili, veniturile nete au scăzut cu 3,5%, iar cele brute cu 3,3%, fiind singurul activ din cele 155 deţinute de grupul austriac în regiune care a raportat o uşoară scădere.
Valoarea de piaţă a Militari Shopping Center s-a redus uşor faţă de intervalul similar din 2011, de la 71,2 milioane de euro la 70,7 milioane de euro.
Gradul de ocupare se situa la 98%, faţă de 99,1% la finalul anului trecut, în timp ce randamentul parcului de retail este de 9,4%.
Atrium deţine în România şi două terenuri pentru parcuri de retail în judeţele Arad şi Constanţa.
Atrium European Real Estate a achiziţionat în 2004 prima fază a proiectului din Militari, dezvoltat de compania belgiană Liebrecht & wooD. Pentru extindere, finalizată în martie 2009, compania a anunţat că a alocat 67 de milioane de euro. Parcul are o suprafaţă de 52.960 metri pătraţi.
La nivel de grup, veniturile nete din chirii au crescut cu 19,5%, de la 115 milioane de euro la 137 milioane de euro. Grupul deţine 155 de proprietăţi finalizate în Europa, cu o valoare de piaţă de peste 2 miliarde de euro. România reprezintă 4,3% din totalul portofoliului.
Acţionarul majoritar al Atrium European Real Estate este grupul de investitori israelieni Gazit Globe, care a preluat în 2008 compania, la acea dată Meinl Land, şi a redenumit-o. Grupul operează în mai multe state din regiune, respectiv în România, Cehia, Ungaria, Lituania, Polonia, Rusia, Slov