Legea care a modificat Codul Rutier impune norme mai restrictive în ceea ce priveşte posesorii de mopede sau scutere, dar şi la preschimbarea permisului auto.
Multe dintre noile norme vizează reducerea accidentelor pe drumurile publice. Astfel, "pentru a conduce pe drumurile publice autovehicule, tramvaie, tractoare folosite exclusiv la exploatările agricole şi forestiere sau maşini autopropulsate, conducătorii acestora trebuie sa posede permis de conducere corespunzător". Nu o dată, tractoare înscrise doar pe raza unei localităţi apăreau de nicăieri pe drumurile publice, nesemnalizate corespunzător, provocând accidente rutiere.
De asemenea, se impune obligativitatea deţinerii uni permis pentru mopede, scutere, ATV-uri, vehicule a caror viteza maximă nu depăşeste 45 km/h, iar capacitatea cilindrică nu este mai mare de 50 de centimetri cubi. Această modificare vizează cu precădere acele autoturisme de mărimea unui Tico şi care poartă denumirea generică MC 1 şi MC 2. Producătorul francez a venit cu o idee inovatoare: a redus puterea motorului la 4 kilowati, adica 5,4 cai putere, obţinanâdu-se astfel omologarea la categoria motociclu, subcategoria L6e “cvadriciclu uşor. Astfel, puteai conduce maşina chiar dacă nu aveai 18 ani sau dacă, consumai alcool. În acest caz, poliţia nu avea ce să îţi reţină deoarece veche lege nu te obliga să ai carnet de conducere pentru maşini de tipul MC 1 care însă putea atinge 70 kilometri pe oră.
Pentru scutere, al căror număr a crescut enorm în ultima vreme, examenul presupune două probe: una teroretică, de evaluare a cunoştinţelor şi una practică, de verificare a comportamentului şi aptitudinilor. Până acum, era suficentă înscrierea scuterelor la primărie.
Noile reglementari din Codul Rutier mai prevad că bicicliştii care circulă pe lângă pistele speciale să fie amendaţi începand cu data de 19 ianuarie 2013. @N_