Modificările propuse în ordonanța de urgență care modifică Legea audiovizualului, nr 504/2002, limitează puterea de negociere a agențiilor de media în relația cu radiodifuzorii. Potrivit Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR), o astfel de modificare ar favoriza monopolul radiodifuzorilor asupra spațiului publicitar propriu.
UAPR respinge propunerea de a introduce în Legea audiovizualului articolul 29, din cauza efectelor negative pe care le va genera asupra competiției pe piața serviciilor media audiovizuale, în contradicție cu obiectivul declarat al propunerii de act normativ. Potrivit instituţiei, modificarea încalcă principiul libertății economice şi are efecte negative asupra mediului concurențial în care își desfășoară activitatea toți actorii economici implicați în piața serviciilor media audiovizuale.
Conform propunerii, în Legea Audiovizualului urmează să fie introdus articolul 29 care stipulează următoarele:
“Art. 291 (1) Orice achiziționare de spațiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate.
(2) Orice oferte de preț pentru achiziționarea publicităţii televizate, prezentate de intermediarii menționați la alin. (1) beneficiarilor finali ai publicităţii televizate, vor fi în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul. Intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor şi mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicităţii televizate pentru care solicită ofertele de preţ.
(3) Obiectul achiziţionării menţionate la alin. (1) va fi plătit direct de către beneficiarul final al publicităţii televizate radiodifuzorului, în baza facturii ce va fi transmisă beneficiarului final al publicităţii televizate de către radiodifuzor. Orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natu