Vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale noi au scăzut cu peste 20% în primele zece luni, la 72.992 unităţi, livrările fiind susţinute în această perioadă de achiziţiile făcute de companii, reprezentând 69% din total, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Livrările de autoturisme noi au înregistrat o scădere de 23,3% în perioada ianuarie-octombrie, la un volum de 60.446 unităţi.
Potrivit APIA, achiziţiile făcute de persoanele fizice (31% din total) s-au diminuat cu 55% comparativ cu anul trecut.
"A continuat să se manifeste efectul negativ al importurilor masive de vehicule rulate, care, la un volum de aproximativ 138.000 unităţi la autoturisme şi 35.500 la vehicule comerciale, au o creştere de 82%, respectiv 49% faţă de 2011. La aceste cifre, trebuie remarcat faptul că la fiecare autoturism nou vândut în România au fost aduse alte două rulate şi ceea ce este mai grav, că peste 60.000 (45%) dintre acestea din urmă sunt mai vechi de 10 ani, adică tot atâtea câte autoturisme noi s-au vândut prin reţelele naţionale ale producătorilor autohtoni şi externi", se arată în comunicatul asociaţiei.
La autoturisme, în primele zece luni din 2012 topul pe mărci este format de Dacia, cu 16.384 unităţi vândute (27,1% din total), urmată de Volkswagen (6.770 unităţi/ 11,2%), Skoda (5.431 unităţi/ 9%), Ford (4.091 unităţi/ 6,8%), Renault (4.050 unităţi/ 6,7%) şi Hyundai (2.791 unităţi / 4,6%).
În funcţie de provenienţă, vânzările de autoturisme din producţia internă au scăzut cu 32%, iar cele din import cu 19,5%.
Pe modele, pe primul loc este Dacia Logan (vânzări totale de 8.154 unităţi), urmat de Dacia Duster (4.558 unităţi), Skoda Octavia (2.903 unităţi), Renault Clio şi Logan MCV.
În ceea ce priveşte vehiculele comerciale uşoare, acestea au înregistrat în perioada ianuarie-octombrie o scăder