Reputatul Trio Pro Arte, compus din violonista Anda Petrovici, violoncelistul Marin Cazacu şi pianistul Nicolae Licareţ, şi-a entuziasmat recent auditorii de la Ateneu, aducând un plus de vioiciune şi prospeţime unor piese bine cunoscute. Detaliile unei seri de vară indiană, în relatarea dlui dr. M. Gh. Călin.
În ultima duminică a lunii octombrie, Trio Pro Arte a oferit şansa spectatorilor Ateneului să participe la o seară muzicală specială. Interpreţii, prim-solişti ai Filarmonicii (Anda Petrovici, Marin Cazacu, Nicolae Licareţ), au abordat piese de Haydn, Mozart şi Beethoven. Reputata formaţie, pe lângă că a acoperit tot spaţiul emoţional al scenei cu prezenţa sa, a reuşit, ca de fiecare dată, să entuziasmeze întreg auditoriul. La fiecare manifestare, această componenţă camerală aduce – ori prin repertoriu, ori prin modul de execuţie – elemente de noutate, sugestii neaşteptate şi agreabile, precum şi o ţinută elevată constantă şi riguroasă. Acum, cei trei artişti au optat să „trăiască“ ei înşişi partitura, iar această manieră a trecut repede de nivelul rampei şi a cuprins întreaga sală, într-un fluid de graţie neîntrerupt. Această conduită inspirată a făcut ca toate cele trei piese din program, destul de bine cunoscute, să dobândească un plus de vioiciune şi de prospeţime, care au rămas în zona evenimentului încă un timp după ce acesta s-a încheiat. Trio în la major de Haydn a deschis reprezentaţia, cu o muzică încărcată de vivacitate şi un suflu alert, la care au participat, ca într-o conversaţie briliantă, toate instrumentele, fără ca vreunul dintre ele să preia excesiv tema ori pri Publicitate m-planul, pentru ca în mişcarea a doua, care beneficiază de o scriitură de respiraţie nostalgică şi meditativă, să acorde viorii (Anda Petrovici) misiunea de a împlini şi linişti sufletul ascultătorilor. În continuarea primei părţi a concertului, a fos