Lanţul francez de brutării Paul deschide, maine, brutăria cu numărul şapte din România – şi prima din provincie -, în Ploieşti Shopping City. 2.400 euro/zi sunt vânzările, în medie, ale unei brutării Paul, cifră comparabilă cu încasările unui restaurant din Bucureşti.
Noua brutărie Paul, cu o suprafaţă de vânzare de 150 de metri pătraţi, a costat firma Moulin D'or, administratorul lanţului de brutării, 450.000 de euro.
Franciza Paul este deţinută şi de firma cipriotă Tatika Investments (23,7% din acţiuni), în care sunt acţionari Gabriel (Puiu) Popoviciu, cunoscut în special pentru proiectul Băneasa, şi Nicolae Badea. Omul de afaceri mai deţine acţiuni şi la lanţul de brutării-cofetării Cinnabon, dar şi la Pizza Hut şi KFC.
Noua brutărie Paul, cu o suprafaţă de vânzare de 140 de metri pătraţi (plus subsol), a costat firma Moulin D'or, administratorul lanţului de brutării, jumătate de milion de euro.
În total, circa 2.000 de clienţi cumpără zilnic produsele Paul, o franciză de brutării-patiserii adusă din Franţa la sfârşitul lui 2008, chiar când a început criza, de către omul de afaceri Gabriel Popoviciu, care a mai „închiriat“ pe piaţa locală şi brandurile Cinnabon, Pizza Hut şi KFC.
Firma Moulin D‘or, administratorul lanţului de brutării, are încasări zilnice de circa 12.000 de euro.
Având în vedere numărul afacerilor de tip „boulangerie“, care au aşezat pâinea în centrul conceptului lor comercial, se poate spune că piaţa de profil a început să se aglomereze, iar cea mai fierbinte concurenţă este tocmai în segmentul premium, unde s-au poziţionat nume precum Paul, French Bakery, Ana Pan, Chocolat, dar şi Brioche Doree, Boutique du Pain sau Rue du Pain.