În contextul pregătirii alegerilor parlamentare din 9 decembrie, Instituţia Prefectului revine cu precizări privind organizarea acestora şi obligaţiile ce revin primăriilor. Este vorba despre reglementările legale în vigoare referitoare la amenajarea şi dotarea secţiilor de votare,afişajul electoral şi listele electorale permanente, dar şi campania electorală.
Organizarea oricăror adunări publice trebuie să respecte prevederile Legii nr. 60/1991 privind organizarea şi desfăşurarea adunărilor publice, în Campania electorală. De asemenea, în baza Deciziei 36D/25 octombrie 2012 a Biroului Electoral Central, la alegerile pentru Camera Deputaţilor şi Senat din 9 decembrie 2012, nu este permisă organizarea de tombole cu scopul de a determina alegătorii să voteze.
Secţiile de votare trebuie amenajate şi dotate de către primari, împreună cu prefectul. Accesul la secţiile de votare trebuie asigurat tuturor cetăţenilor cu drept de vot, astfel că este recomandabilă amenajarea unor rampe speciale de acces pentru persoanele cu handicap locomotor. Totodată, spaţiul pus la dispoziţie pentru secţiile de votare trebuie să fie suficient de mare, astfel încât circulaţia şi fluxul alegătorilor spre cabinele de vot şi urnă să se desfăşoare uşor, iar preşedintele şi membrii biroului să supravegheze cât mai bine procesul votării. De asemenea, în interiorul secţiei de votare, ar trebui să fie bine identificat spaţiul pus la dispoziţia persoanelor acreditate, astfel încât să nu se suprapună cu cel destinat alegătorilor şi să nu stânjenească accesul acestora.
Cu privire la afişajul electoral, Biroul Electoral Central a stabilit că primarii au obligaţia de a aduce la îndeplinire dispoziţiile birourilor electorale privind îndepărtarea materialelor de propagandă electorală amplasate ilegal pe domeniul public, în cel mult 48 de ore de la data comunicării acestora. Îndepărtarea