Dacia se va concentra din aceasta toamna pe extinderea operatiunilor din Africa. La prima vedere, intentia e laudabila insa, potrivit analistilor citati de DailyBusiness.ro, noul plan denota "criza de sistem" de la Mioveni. Vezi cum spera francezii sa isi impuna strategia, dar si ce piedici le stau in cale.
Lansarea noilor versiuni Logan, Sandero si Sandero Stepway a avut parte de tot fastul. Dacia a vrut sa arate ca masinile sale sunt tot mai performante si ca au crescut la nivel calitativ. Vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, a declarat, surprinzator, ca practic daca ai pune sigla VW pe noul Logan, n-ar fi nicio diferenta fata de masinile germane.
Dincolo de fast si de absenta oricarei tinte de vanzari, a surprins declaratia presedintelui Basescu, care le-a urat francezilor sa cucereasca Africa cu masinile produse sub marca Dacia.
"Sper ca Dacia sa devina masina Africii pentru ca este o explozie in vanzarile pe Africa", a spus Basescu, adaugand ca prestigiul si aprecierea pentru marca romaneasca sunt foarte raspandite pe continentul african. DailyBusiness.ro scria, inca de acum doi ani, ca tinta francezilor in viitor va fi continental african.
Anticipam atunci ca Dacia, daca nu va investi masiv in masinile sale, va fi ajunsa din urma de concurenta si ca, in aceste conditii, va trebui sa isi caute alte piete, si vedeam Africa drept principala tinta.
Vanzarile au scazut in Franta si Germania
Motivele invocate in 2009 sunt aceleasi si acum, poate chiar sau accentuat. In contextul in care Germania si Franta, cele mai importante piete de export, au renuntat la Programul Rabla, vanzarile Logan-ului si Sandero au scazut, singurul produs competitiv – la nivel de pret – fiind Duster-ul.
Vicepresedintele Stroe ne spunea atunci ca "ne asteptam ca la un moment dat, acest lucru sa se intample,