Compania MSD România, alături de laboratoarele Bioclinica, a demarat, în cadrul platformei „Împreună pentru viaţă - Sănătate prin cunoaştere”, o nouă campanie de testare pentru depistarea virusului hepatitei C (VHC), boală care plasează România pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte prevalenţa infecţiei cu VHC. Anul acesta, campania s-a desfăşurat în centrele Bioclinica din Braşov, Făgăraş, Codlea, Zărneşti şi în alte 21 de oraşe din ţară, iar persoanele care au mers să se testeze în cadrul campaniei au plătit aproximativ 18 lei, cu 55% mai puin decât preţul iniţial (39 lei).
Campania a fost demarată ca urmare a ratei mari de răspuns înregistrate de campania de testare de anul trecut când, în doar o săptămână, peste 11.400 de persoane au mers să se testeze. Dintre acestea, 877 au fost primit un rezultat pozitiv la testul VHC, reprezentând un procent de 7,65% – aproximativ de două ori mai mult faţă de media naţională comunicată anterior, de 3,23%. Compania MSD România, alături de laboratoarele Bioclinica, a demarat, în cadrul platformei „Împreună pentru viaţă - Sănătate prin cunoaştere”, o nouă campanie de testare pentru depistarea virusului hepatitei C (VHC), boală care plasează România pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte prevalenţa infecţiei cu VHC. Anul acesta, campania s-a desfăşurat în centrele Bioclinica din Braşov, Făgăraş, Codlea, Zărneşti şi în alte 21 de oraşe din ţară, iar persoanele care au mers să se testeze în cadrul campaniei au plătit aproximativ 18 lei, cu 55% mai puin decât preţul iniţial (39 lei).
Campania a fost demarată ca urmare a ratei mari de răspuns înregistrate de campania de testare de anul trecut când, în doar o săptămână, peste 11.400 de persoane au mers să se testeze. Dintre acestea, 877 au fost primit un rezultat pozitiv la testul VHC, reprezentând un procent de 7,65% – aproximativ de două o