Piața jocurilor video este în scădere de aproape un an, dar asta nu înseamnă că nu există și câștigători. Halo 4, de la Microsoft, și Black Ops 2, de la Activision, sunt cele mai impunătoare titluri ale toamnei. Și după istoricul versiunilor precedente, și primele date, lupta nu va fi ușoară.
La o zi după ce Halo 4 a fost lansat, Microsoft a confirmat că jocul a contabilizat 220 de milioane de dolari în vânzări. Astfel, Halo 4 a bătut filmele „Harry Potter și talismanele morții: Partea a doua" - 169 de milioane de dolari în primul weekend și „The Avengers" care a avut încasări de peste 200 de milioane de dolari, notează „All Things D". Iar Halo 4 este vândut, deocamdată, exclusiv pentru Xbox 360, consola Microsoft, la un preț de 60 de dolari. Franciza Halo a generat până acum un profit de aproximativ 3,4 miliarde de dolari, devenind una dintre cele mai populare platforme de divertisment din lume. În continuare estimările sunt că Halo 4 va ajunge la vânzări de 300 de milioane de dolari în prima săptămână.
Și Halo 4 a mai doborât recordul de cei mai mulți jucători activi, cu peste patru milioane în primele cinci zile. Aceștia au petrecut un timp de peste 31 de milioane de ore jucând Halo 4. Iar franciza a adunat astfel peste cinci miliarde de ore de joc. Halo 4 a stabilit recorduri noi, dar nici concurența nu este departe Principalul rival pentru Halo 4 este Call of Duty: Black Ops 2, lansat pe 13 noiembrie. Spre deosebire de jocul celor de la Microsoft, titlul Activision este disponibil pentru PC-urile cu Windows și consolele PlayStation 3 și Xbox 360. Și urmează, spre finalul lunii, să fie lansat pentru consola Wii U de la Nintendo. Pentru Black Ops 2 nu au fost publicate încă datele oficiale, însă cei de la GameStop au afirmat că s-au vândut mai mult de un milion de copii. Jocul are un preț de 60 de dolari în Statele Unite ale Americii ceea ce însea