Organizaţia Salvaţi Copiii a lansat miercuri, 7 noiembrie, campania „Bun venit pe lume!” prin care îşi propune strângerea de fonduri pentru dotarea cu incubatoare a maternităţii din Braşov, dar şi informarea publicului asupra nevoii de implicare în reducerea mortalităţii infantile la noi în ţară. Conceptul creativ al campaniei are ca simbol un body de nou-născut.
Astfel, 150 de body-uri, reprezentând o parte din numărul de 1900 de decese înregistrate anul trecut în rândul bebeluşilor, vor fi fost amplasate la Unirea Shopping Center Braşov. Timp de patru zile, pe 7 şi 8 decembrie, 15 şi 16 decembrie, pentru 50 de lei strânşi din donaţii un body va fi înlăturat de pe suport pentru a fi trimis copiilor din maternităţi.
Prin programul ‘Fiecare copil contează’ care se desfăşoară şi la Braşov se va da un ajutor maternităţii Braşov prin dotarea acesteia cu incubatoare, deoarece majoritatea copiilor care mor în primul an de viaţă sunt copiii născuţi prematur.
În Romania, un copil cu varsta mai mica de un an moare la fiecare 5 ore.
Contribuţii în bani se mai pot face trimiţând sms la numărul 8864 sau pe site-ul www.salvaticopiii.ro/bunvenitpelume/ până la încheierea campaniei, în 31 decembrie.
Până în acest moment, prin programul „Fiecare Copil Contează”, Organizaţia Salvaţi Copiii a donat echipamente medicale maternităţii Cantacuzino din Bucureşti şi maternitaţii din Adjud (judeţul Vrancea) în valoare de 172.500 de lei, iar în comunităţile în care s-a desfăşurat programul în 2011 nu s-au mai înregistrat decese în rândul copiilor cu vârsta mai mică de un an.
Statistici sumbre. Deşi rata mortalităţii infantile din România a scăzut semnificativ în perioada 1990-2010, atât ca procent, cât şi ca cifre absolute, 8471 decese în 1990, 2250 în 2009 şi, respectiv, 1850 în 2011, România se menţine pe primul loc în Uniu