Braşoveni „inspiraţi” de diverse pliante au achiziţionat produse în valoare de 5.000 sau 6.000 de lei, dar nu au citit „contractele unde se preciza că pot primi produsele abia după ce achită ultima rată”.
Ieri, la Prefectura Braşov a avut loc o întâlnire a Comitetului consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice cu reprezentanţi ai Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea Centru Braşov şi ai Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Braşov.
Prezent la întâlnire, prefectul Mihai Mohaci (foto) a susţinut că în acest moment legile în vigoare nu protejează suficient cetăţenii. „Legea este bună doar pe jumătate”, spune acesta. De exemplu, spune Mohaci, ar trebui introdusă o prevedere legală în cazul unui produs nou achiziţionat şi aflat în garanţie, astfel încât, atunci când acesta se strică „operatorul economic să fie obligat, cu câteva excepţii, să ofere un produs similar cumpărătorului până când acestuia îi este reparat produsul iniţial”.
Totodată, acesta a ţinut să transmită celor mai în vârstă să fie mai atente la cumpărăturile pe care le fac. ,,În general persoanele vârstnice sunt înşelate prin faptul că ei achiziţionează produse din afara spaţiilor comerciale. Totodată, de multe ori aceste persoane achiziţionează produse care nu sunt ieftine şi de care de multe ori nu au nevoie. Persoane cu venituri mici cumpără produse în valoare de 2.000 sau 3.000 de lei şi apoi regretă şi vin să se plângă la Protecţia Consumatorului. Ori, contractele pe care le fac operatorii economici sunt stufoase”. Prefectul Mohaci a amintit de cazuri în care persoane inspirate din diverse pliante au achiziţionat produse în valoare de 5.000 sau 6.000 de lei, dar nu au citit „contractele unde se preciza că pot primi produsele abia după ce achită ultima rată”. De aceea, prefectul a recomandat ca înainte de a semn