Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) solicita guvernului Romaniei retragerea proiectului de modificare, prin ordonanta de urgenta a Legii audiovizualului, nr 504/2002 care incalca principiul libertatii economice si efecte negative asupra mediului concurential in care isi desfasoara activitatea toti actorii economici implicati in piata serviciilor media audiovizuale.
” Elaborarea unui proiect de act normativ fara a consulta partenerii de dialog si institutiile care reglementeaza si vegheaza la respectarea principiilor libertatii economice, a transparentei si competitiei pun sub semnul intrebarii dorinta declarata de reglementare corecta si nediscriminatorie a acestei piete”, a declarat Radu Florescu, CEO al grupului de comunicare Centrade Saatchi&Saatchi Romania si presedintele Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania.
Conform propunerii, in Legea Audiovizualului urmeaza sa fie introdus articolul 29 care stipuleaza ca:
“Art. 291 (1) Orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate. Citeste si:UAPR: Suntem consternati ca ordonanta de modificare a Legii Audiovizualului a trecut intr-o maniera netransparentaReactii DURE in urma intentiei de modificare a Legii Audiovizualului: Are efecte economice majoreFlorescu,Saatchi&Saatchi: Obama are gandire pe termen lung, viziune care merge in afara politicii. Nu este agresiv
(2) Orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de intermediarii mentionati la alin. (1) beneficiarilor finali ai publicitatii televizate, vor fi in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul. Intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor si mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicitatii televizate pentru care solici