S-a tot scris de filtrele de aer ale lui Birtok. Acum a venit bomba: şi-a deschis propria fabrică
Corneliu ne arată un flitru pentru motor de autocar. Dispozitivul poate avea orice dimensiune, în funcție de capacitatea mașinii
Sursa: REMUS SUCIU
Ani la rând a fost răsplătit cu strângeri de mână şi medalii agăţate pe pereţi. EVZ a scris prima oară de el în 2009, apoi au făcut-o aproape toate televiziunile şi toţi îl lăudau pe Corneliu Birtok- Băneasă. Dar, la 34 de ani, hunedoreanul s-a săturat să rămână în categoria inventatorilor care se plâng că nimeni nu le pune în valoare descoperirile. Corneliu vrea să producă, nu doar să povestească ce-a făcut el, o dată, demult.
Lua premii şi atât
Cu 12 ani în urmă, tânărul s-a enervat că vechea Dacie a familiei se opintea la fiecare pornire. I-a venit o idee: să confecţioneze un filtru care să tragă în motor aer mai mult, mai rece şi cu un flux mai rapid. Dispozitivul e o mare revelaţie: scade consumul de combustibil cu 10- 15% şi creşte puterea motorului cu 10%. I-a ieşit prototipul şi filtrul său lua premii la saloane de inventică. Alăturați-vă campaniei „Cine, când și cum schimbă România” pe Facebook!
„Am renunţat repede să vând patentul către marii producători auto. Eram prea mic şi pierdeam timpul. Unii erau interesaţi, dar îmi spuneau să ne divulg nimic, să omologhez întâi invenţia”, povesteşte Birtok. Aşa că a câştigat partea din el care îşi dorea să-l producă singur, chiar dacă era de o mie ori mai riscant şi putea rata totul.
Îngerul păzitor: „Să-i dăm drumul!”
Dar ca în mitul „visului american”, tânărul inventator are de câteva săptămâni un atelier în toată regula şi din ianuarie începe producţia. E mica lui făbricuţă, unde la început vor lucra patru muncitori pe o singură linie. Pe măsură ce comenzile vor creşte, Corneliu are loc să se extindă. „Vom monta 20 de filtre p