Cuvântul competitivitate nu are, din păcate, un înţeles în limba română şi nu inspiră la rezultate şi performanţe bune, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, Mariana Gheorghe, CEO Petrom.
”Pentru mine competitivitatea este aspectul esenţial pe care trebuie să se concentreze o ţară. Din păcate, în momentul de faţă acest cuvânt nu are un înţeles în limba română. Pentru a înţelege bine clasificarea este foarte greu pentru noi, românii. România are potenţial şi capacităţi de dezvoltare. Ai nevoie de leadership, care să inspire lumea la rezultate şi performanţe mai bune. Fiecare dintre cei 20 milioane de locuitori trebuie să facă ceva să schimbe lucrurile. În continuare există mulţi antreprenori buni care ar trebui să-i inspire pe alţii să crească. Mentalitatea este foarte importantă”, a afirmat şefa Petrom.
Mariana Gheorghe a adăugat faptul că un criteriu important pentru dezvoltare economică este dialogul dintre sectorul privat şi autorităţi.
”Dialogul dintre sectorul privat şi autorităţi este foarte important. Trebuie să ne îndreptăm spre ţintele majore şi să ne referim la măsuri concrete. Trebuie să ne ajustăm dialogul pe baza profilului cu care discutăm. Dacă avem o autoritate publică sofisticată care înţelege bazele şi merge pe angajamente vizionare ai un alt tip de abordare. Dacă te afli le un nivel mai de bază trebuie ca prin schimbări mici să ajungi la acel impact major. Sectorul privat poate consilia, dar nu poate lua decizii în numele autorităţilor”, a precizat Gheorghe.
Conform publicaţiei ”Major Companies in Romania”, lansată, joi, într-o conferinţă de specialitate, OMV Petrom, Automobile Dacia şi British American Tobacco România sunt primele trei companii din România în 2012, cu afaceri totale de peste 36 miliarde de lei, în decursul anului trecut,
Liderul din acest an, OMV Petrom,