În intervalul 2006-2011, compania a ajuns de la un rulaj de 1,3 milioane de euro la 4,5 milioane de euro anul trecut. Anul acesta compania ar putea ajunge la 5,8 mil. euro, în timp ce bugetul pentru 2013 este în curs de definitivare. Foto Shutterstock Cele câteva zeci de mii de metri pătraţi de teren pe care sunt cultivate plante medicinale iau ochii oricui trece prin comuna Bod din judeţul Braşov, acolo unde Dacia Plant îşi produce ceaiurile, tincturile şi siropurile. Este vorba despre un business care în primele nouă luni ale acestui an, într-o perioadă frământată pentru economie, a crescut cu 30%, ajungând la aproape 4 milioane de euro, scrie revista Business Magazin ( www.bmag.ro ).
Promovarea medicală, o cerere mai mare din piaţă, dar şi lansările de noi produse au fost principalele motoare de creştere pentru compania din Braşov.
"În primele nouă luni ale anului 2012, Dacia Plant a lansat pe piaţă peste 30 de produse noi", spune Cosmina Oprea, director general al Dacia Plant. Dintre toate ea aminteşte o gamă de produse pentru copii care include cinci siropuri şi un comprimat. "La începutul acestui an, compania şi-a propus o creştere a cifrei de afaceri cu 30% faţă de anul precedent. în primele nouă luni, acest obiectiv a fost atins şi estimăm că ne vom menţine în această curbă de creştere până la finalul anului", a adăugat Cosmina Oprea. În portofoliu, Dacia Plant are produse precum Detoxicolon, Interferonat (pentru afecţiunile cronice ale ficatului) sau tinctura de propolis, acestea fiind şi cele mai vândute din portofoliu. Cosmina Oprea notează că din punctul de vedere al categoriilor, în top se află comprimatele.
Cei 100 de euro, năpraznicul şi brânca-ursului
În spatele Dacia Plant stau doi antreprenori cu vârste de până în 40 de ani, Călin Ianţa (35 de ani) şi Radu Ionescu (39 de ani), iar istoria firmei începe în