Când te gândeşti la Mercedes, te gândeşti la performanţă, calitate, pasiune, sport, tehnologie. Şi probabil mai trec multe epitete până să ajungi la utilitate. Sigur, există deja camioanele Mercedes, dar pentru omul obişnuit gândul fuge mai repede la un S, un ML, un SLR sau un G. Pentru prima dată vorbim însă de un Mercedes de la care nu ne aşteptăm să întoarcă lumea privirea după el, ci despre unul util pentru omul practic. E vorba de omul de rând care are nevoie de o utilitară ca să-şi facă mai bine treaba.
Cu noul Citan, Mercedes şi-a asumat un risc, intrând pe o nişă nouă. Pentru că acolo era deja o concurenţă serioasă, şi-a luat un aliat pe măsură: Citan este construit în parteneriat cu Renault, fiind similar modelului Kangoo al producătorului francez. Mercedes a impus şi câteva modificări de design, dar a venit mai ales cu normele de calitate specifice mărcii germane. În segmentul utilitarelor, designul este secundar. În schimb, un consum mai bun sau o ofertă bună de servicii ulterioare vânzării, de garanţie, pot fi argumente mult mai importante. Este exact pe ceea ce mizează Mercedes. Singurul contraargument poate deveni la un moment dat preţul. Dar vorbim mai degrabă de preţul iniţial, pentru că fiabilitatea şi serviciile ulterioare pot, în timp, compensa iluzia rentabilităţii mai mari a altor modele concurente.
Pentru că am şi condus noul Citan, fără a fi însă experimentat în domeniul utilitarelor, pot spune că este surprinzător de dinamic şi aşteptat de confortabil, cel puţin pe distanţe scurte. Pare un model potrivit pentru micile afaceri de oraş.
Când te gândeşti la Mercedes, te gândeşti la performanţă, calitate, pasiune, sport, tehnologie. Şi probabil mai trec multe epitete până să ajungi la utilitate. Sigur, există deja camioanele Mercedes, dar pentru omul obişnuit gândul fuge mai repede la un S, un ML, un SLR sau un G. Pentru pr