Cu gândul la campanie, candidaţii au rărit-o cu investiţiile, plasându-şi, în schimb, banii în conturi. Unii şi-au lichidat acţiunile să intre curaţi în politică, fără afacerile cu statul agăţate de numele de candidat. E cazul lui Sebastian Ghiţă. Alţii şi-au vândut, în an electoral, terenuri, acţiuni sau apartamente bine cotate pe piaţă. Aşa au procedat Elena Udrea, Sorin Roşca Stănescu, Gigi Neţoiu.
Cu toate că bugetele reale depăşesc, în practică şi de două sau de trei ori pragul maximum de 50.000 de euro prevăzut de lege, mulţi dintre cei împinşi de partide în colegii eligibile au şi banii necesari să-şi acopere singuri campania. Gândul i-a pus faţă în faţă pe candidaţii care, pe lângă procente, îşi măsoară până pe 9 decembrie şi puterea financiară.
Chiar dacă marile confruntări în faza pe conturi bancare sunt, de regulă, inegale, există şi contracandidaţi care intră în campanie aproape umăr la umăr.
100.000 de euro investiţi într-o lună ca să câştigi 48.000 de euro în patru ani: cât de profitabil este, în realitate, mandatul de parlamentar
Prahova. Ghiţă ia startul de la 130 de milioane
133 de milioane de euro plus proprietăţile imobiliare - trei terenuri şi o casă în Ploieşti. Aceasta este averea declarată cu care Sebastian Ghiţă intră în politică. Noii vedete PSD, ARD îi opune în colegiul de deputat din Ploieşti un medic proprietar de clinică privată, pe Sofia Mihăilescu.
Cunoscut ca patron al Asesoft (firmă care a sponsorizat atât PSD, cât şi PDL în campanii) şi proprietar de televiziune, Ghiţă susţine, în dosarul de candidatură, că nu este acţionar sau membru în conducerea niciunei companii şi, implicit, nu are afaceri cu statul. Clarificarea statutului de politician vine după ce consorţiul pe care l-a fondat şi condus, Asesoft, a câştigat numai sub guvernarea PDL contracte cu statul de 55 de milioane de lei în doar