Conducătorii auto au început, din luna octombrie, să calce pragurile vulcanizărilor şi service-urilor auto, chiar dacă drumurile nu sunt încă acoperite cu zăpadă sau polei.
Prima ploaie serioasă şi frigul de afară i-a speriat pe şoferi, care au făcut coadă la mecanici pentru înlocuirea anvelopele de vară cu cele de iarnă. Alţi au ales să-şi schimbe cauciucurile pentru a nu primi amendă, pentru a se simţi în siguranţă sau pentru a scăpa de cozile interminabile care se formează în vulcanizări sau în service-uri la prima ninsoare.
„Nu am mai aşteptat să ningă, pentru că plec la munte în două zile şi de aceea am ales să îmi echipez maşina cu anvelope pentru iarnă. Să mă simt în siguranţă‟, a spus Marian Ţurcan, un şofer aflat într-o vulcanizare.
64 de lei sau 240 de lei înlocuirea anvelopelor
Preţurile înlocuirii anvelopelor diferă în funcţie de serviciile pe care le doreşte şoferul. Astfel, un pachet complet, care include demontarea cauciucurilor de vară, montarea celor de iarnă şi echilibratul jantelor, clientul poate să plătească de la 64 de lei, în unele service-uri, la 240 de lei, în altele.
„Când a fost perioada de ploi, acum vreo două săptămâni, s-a umplut curtea de maşini aduse pentru înlocuirea anvelopelor. Avem o parcare în spate şi era plină. Am dat bonuri de ordine atunci, de la numărul unu la numărul 40. S-au speriat de ploaie şi de frig şi au crezut că o să se formeze polei‟, a explicat Cătălin Stanciu, director al unui service auto din Bucureşti.
Preţul cauciucurilor diferă în funcţie de producător, dimensiune şi calitatea materialului din care au fost concepute. De exemplu, un conducător auto al unei Dacia Logan va scoate din buzunar 265 de lei pentru cea mai ieftină anvelopă sau 353 de lei pentru cea mai scumpă. Însă, potrivit lui Cătălin Stanciu, cei care aleg să cumpere cauciucuri premium au inclus în preţ montarea lo