Numărul de autoturisme înmatriculate sub marca Dacia în UE a scăzut cu 6,8% în octombrie, la circa 21.100 de unităţi, însă Dacia şi-a păstrat cota de piaţă în spaţiul comunitar, în contextul unui declin de 4,8% al pieţei europene, la circa 959.400 de unităţi.
Dacia a avut în octombrie o cotă de piaţă în UE de 2,2%, neschimbată faţă de aceeaşi luni a anului anterior, arată datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Grupul Renault, care deţine Dacia, a înregistrat o scădere de 21,6%, la 84.783 unităţi. Pentru înmatriculările sub brandul Renault, declinul a fost mai puternic, de 25,5%, la 63.690 autoturisme.
Volkswagen, lider în UE după vânzări, a crescut cu 1,6%, la 244.595 unităţi. Grupul german controlează aproximativ un sfert din piaţa autoturismelor noi din UE, arată datele ACEA.
Producătorul francez PSA Peugeot Citroen a consemnat o scădere de 5,1%, la 118.143 unităţi.
Marii constructori americani GM şi Ford au avut, de asemenea, o evoluţie negativă în octombrie. GM a coborât cu 14,3%, la 68.481 unităţi, iar Ford cu 8,3%, la 72.330 unităţi.
La zece luni, înmatriculările sub brandul Dacia au scăzut cu 3,1%, la 196.264 unităţi, în timp ce piaţa UE s-a contractat cu 7,3%, la 10,33 milioane de unităţi.
Declinul de peste două ori mai lent ca piaţa a ajutat Dacia să-şi majoreze uşor cota de piaţă la nivelul UE, de la 1,8% în ianuarie-octombrie anul trecut la 1,9% în primele zece luni din acest an.