Eram nerabdator sa il revad pe Tiberiu Dobre, din scurtele intalniri anterioare parandu-mi-se o persoana deschisa, comunicativa, in niciun caz stereotipul de “manager corporatist” inchistat si dependent de munca sa. Mai mult de atat, voiam sa aflu noutati tehnologice, ce o sa ne rezerve viitorul si, de ce nu, sa vorbim de calatorii si munte.
Stiam ca este pasionat de natura si dialogul cu el s-a dovedit chiar surprinzator pe acest segment. Ajung la Trattoria Il Calcio din spatele pietei 1 Mai din Capitala cu cateva minute inainte de el. Localul era aproape gol la ora 12, asa ca am putut alege o masa la etaj, langa fereastra.
Desi nu este administrator al HP Romania, Tiberiu Dobre este responsabil de doua segmente majore – laptop-uri si imprimante. Radu Enache este managerul enterprise - de servere mari, de servicii si solutii. Dobre raporteaza in afara, in Franta. “Cu Radu am un raport de colegialitate, comunicam la meeting-urile de board lunare. El este, intr-adevar, administratorul cu acte al HP Romania dar ca business nu ne intersectam decat atunci cand avem proiecte comune”, explica Tiberiu Dobre.
Am intrat “direct in subiect” cu Tiberiu – neobisnuit daca e sa judec dupa experientele anterioare. Incepem prin a vorbi de sezonalitatea produselor IT, hardware, a consumabilelor. Acompaniati de muzica spaniola de pe fundal, Tiberiu Dobre imi spune ca in cazul consumabilelor se poate vorbi mai putin de o sezonalitate intrucat trebuie tot timpul sa existe la raft produse, cum ar fi cartuse pentru imprimante. Nu trebuie sa fie “gauri” acolo.
Daca ar fi sa ofere un sfat retailerilor, Tiberiu Dobre spune ca ei ar trebui sa asocieze ofertele cu produse de brand unde conteaza calitatea, unde conteaza serviciile si multe alte lucruri care “se invart” in jurul produsului, fata de situatia unde doar comunici un pret.
Ofertele cele mai agr